A popóformálás titkai – Kropkó Péter tanácsaival

Kropkó_popóformálás„Ha gyalogolsz vagy futsz, az popsiformálás terén bármilyen edzőtermi erősítéssel felér – mindössze a helyes testtartásra kell odafigyelned.” Kropkó Péter, a Life.hu sztárszerzője szerint nemcsak erősíteni, de pihenni is kell ahhoz, hogy megfelelő alakra tegyünk szert a hátsó fronton is.

“A popsiformálásnak azért jóval hatékonyabb formája a futás, mint a tornáztatás/erősítés, mert éppen a test egyik legerősebb izmát, a nagy farizmot, a musculus gluteus maximust dolgoztatja, ráadásul többször tíz percig is akár. Nemrégiben írtam, hogy ha több izomcsoportot sikerül bekapcsolni a mozgásba, az csökkenti az egy-egy izomra jutó túlterhelést, és ezzel csökken a sérülésveszély is.

Ha a csípő – ami a sok üléstől és ácsorgástól – hátrabillen, akkor nem tudjuk helyzetbe hozni a hátizmunktól kezdve a lábujjunkig a futáshoz/gyalogláshoz szükséges izmok csoportját. Ha javítani akarjuk a gyalogló és futómozgásunkat, először ülve, majd állva, később séta közben kell megtanulni, elsajátítani a helyes tartást. Ezeknél a kevésbé intenzív mozgásoknál tudunk ugyanis koncentráltabban figyelni az adott területre. A következő lépés, hogy sportmozgás közben erősítjük meg a tanultakat.

Rendkívül fontos a pihentség. Újat csak pihenten tudunk tanulni, illetve a tanultakat rögzíteni. Ha kimerül a szervezetünk, a mozgásunk is szétesik. Ezért, ha már intenzív sportolás közben gyakoroljuk technikánkat, fontos, hogy sűrűbben pihenjünk, mint addig, és a szokottnál rövidebb edzést tartsunk.

Igyekezzünk szem előtt tartani, hogy:

… pihenten gyakoroljuk az újszerű mozgást;
… fokozatosan vonjuk be az eddig nem használt izomcsoportokat;
… rendszeresen foglalkozzunk a tartásunkkal, ne csak edzésen, napközben is;
… kimerülten, fáradt izmokkal és az edzés/verseny vége felé már hajlamosak vagyunk visszatérni a “jól megszokott”, ösztönös mozgásunkhoz.

Az utolsó titok, amelyet mindig érdemes észben tartani, hogy semmi sem történik egyik pillanatról a másikra! Akármennyit gyakorlunk, az eredmény csak hónapok múlva látszik majd, ezért a helyes tartás elsajátításához sok-sok koncentrált gyakorlást és türelmes, kitartó edzést kívánok!”

 

This entry was posted in Egyéb and tagged . Bookmark the permalink.

Comments are closed.