Csőd ellen új autót épít a Ferrari!

Shares

F1_Ferrari_JPP

Az olasz Forma–1-es csapat tagjainak elegük van abból, hogy az idényből eltel négy futamon (Ausztrália, Malajzia, Bahrein, Kína,) mindössze egy dobogós helyezést tudott felmutatni Fernando Alonso (32), míg márkatársának, Kimi Räikkönennek (34) a hetedik pozíció volt a legjobb eredménye. A spanyol és a finn versenyző viszont bizakodhat: már a mai szabadedzésekkel kezdődő barcelonai F1-es hétvégén lesznek változások a tűzpiros kocsin, egy hét múlva, Monacóban pedig még hatékonyabb technikába ülhetnek bele.

– Sokan felteszik a kérdést, melyik a Ferrari igazi arca. A Bahreinben látott, ahol kilencedikek és tizedikek lettünk, vagy a legutóbbi, a kínai, amelyen Fernando a harmadik helyen végzett – mondta James Allison (46), a maranellóiak technikai főnöke. – Úgy gondolom, felesleges ezzel foglalkozni, hiszen folyamatosan változtatunk, Sanghajban pedig már egy roppant jelentős lépést tettünk meg előre. Tanuljuk, hogy az új szabályok keretein belül miként lehet kihozni a maximumot az autóból. Bízunk benne, sikerül fejlődni és még versenyképesebbek leszünk.

Ám nem szabad elfelejteni, az időeredmények számítanak, s amíg nem éred utol az ellenfeleidet, felesleges bármiről beszélni. Úgy gondolom, a barcelonai nagydíj kiváló alkalmat nyújt, hogy felmérjük, hol is tartunk valójában.

Hirdetés

Bár az túlzásnak tűnik, amit az olasz újságok írtak, hogy a Ferrari elkészítette az F14-T fedőnevű modell „B verzióját”, de kétségtelen, bőven lesznek változások. Új motorszoftvert kap a gép, hozzányúlnak az első és a hátsó szárnyhoz, módosítanak a borításokon és a terelőlapokon az oldaldobozokon – utóbbiak túl keskenyek, s kevés a leszorítóerő. A gép orra magasabb lesz, kicsit „hátrébb tolják”, valószínűleg jobban hasonlít majd az eddig verhetetlennek tűnő Mercedes kialakításához, ám ez minden bizonnyal még nem készül el teljesen a spanyolországi viadalra. A „Vörösök” egyértelmű teljesítménybeli (plusz tíz-tizenöt lóerő) és aerodinamikai fejlődést várnak, remélik, nem csak az egyenesekben, de a kanyarokban is hatékonyabb lesz a kocsi.

(Forrás: Blikk.hu)