Hatalmas balesettel végződött az első elektromos autóverseny

Shares

Formula E_440Nicolas Prost és Nick Heidfeld ütközéssel végződő balesete megnyitotta az utat Lucas di Grassi előtt, aki az utolsó kanyarban vette át a vezetést, és nyerte meg a Peking utcáin rendezett első Formula E ePrix-t.

A korábban megtartott időmérő edzésen Nicolas Prost szerezte meg a pole pozíciót, s azt a rajttól vezetve egészen az utolsó kanyarig meg tudta őrizni, amikor a második helyen Nick Heidfeld támadást indított ellene a féktávon. Prost ráhúzta a kormányt Heidfeldre, a két autó összeütközött, majd Heidfeldé a kerékvetőkön átugratva a szemközti kerítésnek csapódott, és fejjel lefelé landolt.

Prost pár órával később a Twitteren bűnbánatot gyakorolt. „Borzasztóan érzem magam az incidens miatt. Miután visszanéztem a videókat, beláttam, hogy én voltam érte a felelős. Egyszerűen nem vettem észre őt, az szörnyű” – írta. „A legfontosabb az, hogy a barátom, Nick Heidfeld rendben van. Nick, tudod jól, hogy soha nem tennék veled ilyet…” Heidfeld filozofikusan fogta fel a történteket. „Nem vagyok dühös rá, előfordul az ilyesmi” – mondta a verseny után, annak ellenére, hogy az autóból kiszállva még láthatóan indulatos volt. „Jó barátok vagyunk, ugyanazzal a sportkocsival versenyzünk. Ez csak egy szerencsétlen eset.”

A baleset miatt az addigi harmadik helyezett Lucas di Grassi örökölte meg a vezetést Franck Montagny és Daniel Abt előtt. Ám a dobogó legalsó fokán végző német versenyzőt a futam után megbüntették, mert jogosulatlanul élt az autó teljesítményét 5 másodperces időtartamig megnövelő Fanboost lehetőséggel, így visszaesett a 10. helyre, amivel a 12. rajtkockából induló Sam Bird, a Mercedes egykori F1-es tesztpilótája érdemelte ki a harmadik helyet.

Formula E, Peking

1. Lucas di Grassi (brazil, Audi Sport ABT) 52:23.413 perc
2. Franck Montagny (francia, Andretti Autosport) +2.867 másodperc
3. Sam Bird (brit, Virgin Racing) +6.559
4. Charles Pic (francia, Andretti Autosport) +19.301
5. Karun Chandok (indiai, Mahindra Racing) +23.952
6. Jerome d’Ambrosio (belga, Dragon Racing) +31.664
7. Oriol Servia (spanyol, Dragon Racing) +41.968
8. Nelson Piquet (brazil, China Racing) +43.896
9. Stephane Sarrazin (francia, Venturi) +43.975
10. Daniel Abt (spanyol, Audi Sport ABT) +1:02.507 perc

Origo.hu