Keleti Ágnes 96 éves

Shares
Fotó: Szabó Gábor - Origo

Fotó: Szabó Gábor – Origo

Csokit nem eszik, mert attól nő a feneke, de rendszeresen eljár sörözni és úszni a 96. születésnapját hétfőn ünneplő Keleti Ágnes. A legidősebb magyar olimpiai bajnok ma is meg tudja csinálni a spárgát, négy nyelven beszél és olvas, utóbbihoz szemüveg sem kell neki.

Az origo.hu otthonában látogatta meg az ötszörös olimpiai bajnok tornászt.

„Volt egy hét évvel idősebb nővérem, az apák pedig mindig szerettek volna egy fiút, szóval én lettem az apám fia, inkább fiú voltam, mint lány. Mindent vele csináltam, kirándultunk, hegyet másztunk. Csodálatos ember volt. Vajon vannak még ilyen papák?” – tűnik el először a mosoly az arcáról, és érzékenyül el Keleti Ágnes.

Ugyanakkor sietve megjegyzi, hogy hiába volt az édesapja nagy darab, sportos ember, az édesanyja pedig apró, törékeny nő, otthon anyja, Rózsika néni volt a főnök.

„A férfiaké a gyengébb nem, nem a nőké. Ha a férfiaknak kellene gyereket szülni, nem sok pici születne. A második világháborúban az erkélyünkről néztem, ahogy a férfiak vonulnak a háborúba, ma pedig már a nők is mennek. Nincs olyan, hogy kevesebbet érnének a nők.”

Reggel 10 órakor kel, grépfrútot reggelizik, tejes kávét iszik, majd a gondozójával elmennek sörözni. Van itt egy kedvenc helyünk, egy olasz étterem, oda járunk meginni egy-egy sört, hogy az ebédnek helyet csináljon.”

Este már csak gyümölcsöt eszik, a grépfrút mellett a narancs és a mandarin a kedvence. A csokit nem szereti, azt mondja, attól nő a feneke. „Nem mi vagyunk az ételért, hanem az étel van értünk. Okosan eszem, ezért nincs hasam.”