Kitűnő a Groupama Aréna akusztikája

Groupama Arena_440Hangos lesz a Fradi-stadion, a múzeum kellemes meglepetést ígér a látogatóknak, a Market Zrt. pedig el fog indulni minden stadionpályázaton, tudtuk meg Scheer Sándortól, a Groupama Arénát építő Market Zrt. vezérigazgatójától, aki a Sport TV Mai helyzet című műsorának vendége volt.

Két hónappal a tervezett határidő előtt készült el a Ferencváros stadionja. A Groupama Arénát építő Market Zrt. vezérigazgatója, Scheer Sándor a Sport TV Mai helyzet című műsorában elmondta, milyen adatokat érdemes tudni a stadion építkezéséről. „Előre gyártott vasbeton szerkezetből készült, 2500 elemet kellett egymásra rakosgatni, amiben nincsenek benne a lépcső elemei, ami újabb 1500 elem. Nap mint nap be kellett építeni azt a mennyiséget, amellyel kiszolgáljuk az  ütemtervet. Az acélszerkezet, ami a tetőt tartja 3000 tonnát nyom – ismertetett pár számadatot Scheer Sándor, aki elárulta, a tető burkolatát is úgy választották meg, hogy növelje a meccsélményt. – Azt az anyagot választottuk, amely akusztikában a legjobban szolgálja a stadion működését. Választhattunk volna más jellegű anyagot is, de ebbe a burkolatba beszorul a hang, és jobb lesz a hangulat.”

A vezérigazgató szerint egy konkrét minta nem lebegett előttük, de Németországból, ahol a stadionépítéseket tökélyre fejlesztették, a két legújabb, a mainzi és a hoffenheimi stadion például jó példa volt. „Ez a két stadion, ahonnan vettünk át sok példát. A német stadionokban professzionális az üzleti szféra kiszolgálása, és a sportszakmai részek is kifogástalanok. Ezek beépültek a Fradi stadionba, sőt bekerültek azok a plusz elemek, amelyek az ország elsőszámú klubjánál meg kell valósítani, a múzeum, a 116 év, az a hagyomány, ami nincs meg Németország általam említett klubjainál (1. FSV Mainz 05 és TSG 1899 Hoffenheim – a szerk.) – nyilatkozta Scheer. A technikai újdonságokra áttérve kifejtette, minden, az utóbbi 5-10 évben épült stadion pozitívumait összegyűjtötték, elemezték, és integrálták azokat, amelyek előremutatóak, és vagy a sportszakmai részt szolgálják ki, vagy a bevételnövelést segítik. Célként határozta meg, hogy minden a szurkolók igényeihez igazodjon a létesítményben. Erre szolgál a stadionkommunikációs rendszer is, még a meccs utáni sajtótájékoztatókat is tudják élőben közvetíteni a stadionban.

A stadion része az FTC-múzeum, amely szerinte egyedülálló lesz hazánkban, de az egész világon kevés ilyen intézmény van. „A kialakítása egy időben kezdődött a stadion építésével. Hihetetlen energiát fordított a Ferencváros arra, hogy összegyűjtse az összes hanganyagot, filmanyagot és képet, beszerezze az összes régi mezt, relikviát, és mindent katalogizáljon. Fél év elteltével, mikor a stadion éppen szerkezetkész állapotban volt, akkor kialakult a végleges múzeumkoncepció, hogy mit szeretne megmutatni a Ferencváros ebből a történelemből. Ehhez elkészültek a múzeum tervei, és mára már az összes hanganyag és digitális anyag is. Úgy gondolom, kellemes meglepetés lesz ez a múzeum” – jellemezte a gyűjteményt Scheer Sándor.

Bár a Groupama Aréna már elkészült, a Market Zrt. szeretne még stadionokat építeni. „Minden stadionpályázaton szeretnénk elindulni, és meglátjuk, hogy mennyi lehetőséget kapunk. Nyilván az ár fogja eldönteni, de igyekezni fogunk” – árulta el a Mai helyzetben Scheer Sándor.

Sport TV

This entry was posted in Egyéb and tagged , , . Bookmark the permalink.

Comments are closed.