Michelisz Norbert a Honda gyárral folytathatja

Shares

autó_Michelisz, Honda, 440

Bár a túraautó-világbajnokságon a 2014-es negyedik helye után tavaly csak hatodikként zárt, Michelisz Norbert  hatalmasat lépett előre: a Honda gyári csapatának a pilótája lett.

Az már decemberben eldőlt, hogy a Honda nem hosszabbítja meg Gabriele Tarquini szerződését, ami benne volt a levegőben. Az olasz pilóta 2009-ben, 47 évesen a valaha volt legidősebb autóversenyző lett, aki a Nemzetközi Auto­mobil-szövetség égisze alatt zajló sorozatokban világbajnok lett – Juan Manuel Fangio egy évvel fiatalabban nyerte meg a Formula–1-et 1957-ben –, de tavalyelőtt már csak a 6., idén az 5. helyen zárt.

Tarquinit az 54. születésnapjához közeledve már nem igazán lehet a jövő emberének tekinteni. Az év végén aztán az is kiszivárgott, hogy a Honda idén már három autót indít a vb-n, s nagyjából készpénznek lehetett venni, hogy a portugál Tiago Monteiro egyik új csapattársa Michelisz Norbert lesz.

A 31 éves magyar versenyző egy ideje már a japánok célkeresztjében van. Maga is Honda Civicet vezetett, csapata, a Zengő Motorsport partneri viszonyt alakított ki a gyárral, s egy éve is megtörténhetett volna az átigazolás. Michelisz sem tagadta, őrlődik a hogyan továbbot illetően. Amit eddig elért, azt színmagyar csapatának köszönheti, a nagy lehetőséget azonban a Honda kínálja.

Tavaly a szívére hallgatott, és felemás érzésekkel zárhatta a 2015-ös évet. 2014-ben, pályafutása legjobb szezonjában a negyedik lett a vb-n, csak a külön kategóriát képviselő Citroën menői előzték meg – José Maria López, Yvan Muller és Sébastien Loeb –, a Honda mindkét gyári versenyzőjét maga mögé utasította. 2015-ben a dobogósok sorrendje nem változott, a negyedik helyre is egy citroënes, Ma Csing-hua került, az ötödik Tarquini lett, négy ponttal megelőzve Micheliszt, aki tizenhatot vert a hetedik Monteiróra.

Honfitársunkat az kétségkívül elégedettséggel tölthette el, hogy a Hungaroringen megnyerte a második futamot – 2014-ben nem volt első helye –, ­és ő lett a legjobb, nem gyári pilóta. A „privát” vb-címért is járt egy kupa, de ő ennél többet szeretne. 2010 óta állt a Zengő Motorsport alkalmazásában, ezalatt huszonhárom dobogós helyezése volt, közte négy futamgyőzelem. Michelisz számára tehát a határ a csillagos ég.

A 39 éves Montei­ro 2010-ben és 2014-ben ötödik volt a vb-n, a Hondához honfitársunkkal most együtt érkező, 36 éves brit Robert Huff 2012-ben világbajnok lett az akkor verhetetlen Chevrolet-vel, tavaly viszont a Ladával csak a tizedik helyet szerezte meg. Szóval jó eséllyel Michelisz lehet a „főpilóta”.

„Köszönöm Zengő Zoltánnak és a teljes csapatnak az elmúlt évek közös munkáját. Hálás vagyok a lehetőségért, és remélem, az idén be tudom bizonyítani a Hondának, hogy érdemes volt hinnie bennem” – mondja Michelisz Norbert, akit a Magyar Sportújságírók Szövetsége által szervezett közönségszavazásokon háromszor is a legnépszerűbb magyar sportolónak választottak, most pedig a zsurnalisztáknál is dobogós, ott lehetett a csütörtöki díjkiosztó gálán. „Ragaszkodott hozzánk a végsőkig, de az álmaihoz is. Az ő álma pedig valahol a mi álmunk is” – áll a Zengő Motorsport honlapján. A magyar csapatnak újból fel kell építenie magát – kérdés, marad-e a Mol-csoport mellette –, de ez már egy másik történet.

(magyaridok.hu / Fábik Tibor)