Micheliszék legújabb riválisa: minden idők legerősebb Ladája

autó_Lada Sport Lukoil 

Minden bizonnyal a Lada történetének legbrutálisabb gépei azok a Granta Sport típusjelű konstrukciók, amelyek a Túraautó Világbajnokság (WTCC) új, TC1 szabályrendszere alapján készültek. Az orosz márka gyári csapata komoly francia háttértámogatással készítette el a három versenyautót, amivel alaposan megszenvedtek.

James Thompson, a brit fenegyerek már évek óta a Lada Sport kötelékét erősíti, míg az orosz tehetség, Mihail Kozlovszkija második idényére készül. A pároshoz egy igazi nagyágyú csatlakozik idén a 2012-es bajnok Rob Huff személyében, a hétvégi, a marokkói Marrakesh utcáin tartó évadnyitó forduló előtt azonban nagy kérdés, hogy mire jut a trió az autókat „versenygépesebbé” alakító TC1-es szabályrendszer alapján készült Granta Sportokkal.

 

A Lada – amely az idei WTCC mezőny harmadik gyári csapata a Honda és a Citroen mellett – egy patinás francia műhellyel, a sportautó-versenyzés világában jól ismer Orecával karöltve alkotta meg idei művét, amellyel az alkatrészek csúszása miatt elég későn készültek el. Az első bejárató gyakorlást csak március közepén ejthették meg Magny Cours-ban, ráadásul a valenciai kollektív gyakorlást is kénytelenek voltak kihagyni: néhány napja ugyan sebtében lebonyolítottak egy éjszakába nyúló, mégis rövid tréninget a Forma–1-es francia nagydíj korábbi helyszínén, összességében véve nem túlzás kijelenteni, hogy érdemi teszt nélkül vágnak neki a szezonnak.

„A március közepén tartott bejáratás után adódott néhány kínzó probléma, amely elkerülhetetlen, amikor új autót építesz” – idézte a TouringCarTimes a Lada vezérürüjét, Thompsont. „Az egész csapat fáradhatatlanul dolgozott, de mivel jóformán semmit nem teszteltünk, túlságosan korai lenne véleményt alkotni az autó versenyképességéről. Pusztán annyit tudok mondani, hogy ez a kocsi sokkal gyorsabb az előzőnél, de még ennél is gyorsabb tud lenni, csak még többet kell dolgoznunk rajta.”

„A fékezés egészen más a korábbi szezonokhoz képest, az aerodinamika pedig egy rendkívül erőteljes eszköz. Meglátjuk, hogy hol tartunk az ellenfelekhez képest, akik közül néhányan nagyon agresszív aero-csomaggal álltak elő. Számunkra talán némi előnyt jelenthet az, hogy a kocsink viszonylag kicsi, ami elősegítheti a csúcssebességet” – fogalmazott a brit versenyző.

 

Huff – aki a Münnich Motorsportnál lehúzott szezon után csatlakozott a Ladához – szintén nem kívánt mélyreható jóslatokba bocsátkozni, azt viszont bátran kijelentette, hogy az új Granta Sport veszedelmesebb a korábbi szabályrendszer szerint készült autókhoz viszonyítva. „Abban már most biztosak lehetünk, hogy az új Granta gyorsabb, a balansza jobb, a fékek is jól működnek, a motorja erős, az aerodinamikai csomagját pedig valóban lehet érezni” – mondta a korábbi WTCC-bajnok.

Kozlovszkij egyetért csapattársaival az autóval kapcsolatban, ugyanakkor más szakmabeliekhez hasonlóan az orosz versenyző is igyekezett felhívni a figyelmet arra, hogy aki Marrakeshben túlzott kockázatot vállal, az a zsúfolt menetrend miatt nehéz helyzetbe hozhatja magát. A versenyzőket a jóval nagyobb gyártási és egyéb potenciállal bíró Hondánál és Citroennél is arra figyelmeztették, hogy igyekezzenek elkerülni a súlyos károkat, a Lada pedig még inkább elvárja ezt a triótól.

“Az évad első fele borzalmasan nehéznek ígérkezik számunkra” – mondta Kozlovszkij. „Mindössze egy héttel Marokkó után már Franciaországban versenyez a WTCC mezőnye. Ez azt jelenti, hogy a versenyzőknek mindennél jobban kell kímélniük az autóikat, egyben kell célba vinni azokat, mert egy esetleges nagyobb baleset, súlyosabb kár esetén egyszerűen nincs idő a javításra.”

(Forrás: Lada Sport Lukoil)

 

This entry was posted in Egyéb and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Comments are closed.