Nico Rosberg a pesti éjszakába vágyik

Shares
f1_Rosberg, 440

Nico Rosberg (fotó: EP, AFP)

Ahogy 1986 óta minden nyáron megesik, idén is eljött az a hét vége, amikor a nagyvilágban kihagyhatatlanok vagyunk a híradásokból. 

Mit sem számít, hogy az immár 29. Forma–1 magyar nagydíja lényegét tekintve leegyszerűsíthető egy szimpla két ismeretlenes egyenletre: Lewis Hamilton és Nico Rosberg közül vajon melyiküket intik le elsőként a Hungaroringen? De azért egy hangyányi esélyt adjunk a többieknek is – így kezdődik az mno.hu felvezető írása.

Az biztos, hogy a Mercedes pilótáinak négy keréken jobban megy, mint a főnökségnek kettőn. A hét elején egy csapatépítő tréningként szolgáló ausztriai kerékpártúrán a stuttgarti istálló legénykedő sportigazgatója, Toto Wolff 40 km/h-s sebességnél – feltehetően lejtőn, mert azért mégse egy Alberto Contador – akkorát bukott, hogy a híradások szerint egyszerre törte el a kulcscsontját, a könyökét és a csuklóját. Az elöljárót egyenesen egy bécsi kórházból hozzák a Hungaroringre. Hamilton és Rosberg (nyitóképünkön) utólag aligha bánják, hogy kimaradtak a buliból, és inkább már a magyar nagydíjra hangoltak, no meg egymás ellen. Az idei tíz futamból Hamilton ötöt, Rosberg négyet nyert meg – a fennmaradó elsőség a Red Bull-os Daniel Ricciardóé –, de a vb-n a német vezet, mert ő csak egy versenyen esett ki, csapattársa alatt pedig kétszer halt meg a technika.

Rosberg előnye tizennégy pont, viszont a Hungaroringen Hamilton jóval több önbizalommal hajthat ki a pályára: „Ez a futam mindig is különleges volt a számomra, az eddigi hét magyarországi versenyemen négyszer indulhattam az első rajtkockából és négyszer nyertem, beleértve a tavalyi sikeremet, amely az első volt a Mercedes színeiben. Itt mindig élvezem a versenyzést, és szerencsém is van” – mondja Hamilton. Ugyanakkor Rosberg sok jót nem mondhat el a Hungaroringről, neki a legjobb eredménye nálunk egy negyedik hely, így nem meglepő, hogy ő Budapest belvárosában jobban érzi magát nálunk.

„A magyar főváros igazán remek hely, számtalan szórakozási lehetőséggel, hangulatos Duna-parti éttermekkel, azonban szombaton nekem természetesen a versenyre kell koncentrálnom” – bökte ki Rosberg, de sejtetni engedte, hogy vasárnapi záróbulin kiereszti a gőzt nálunk, elvégre a Magyar Nagydíj után amúgy is megkezdődik a nyári szünet a Forma–1-ben. Addig is abból merít erőt, hogy legutóbb Hockenheimben nyert, az elmúlt hetekben megházasodott, szerződést hosszabbított a csapatával, s nem utolsó sorban az is sarkallja, hogy a német labdarúgó-válogatott világbajnok lett.

Jelen állás szerint a Mercedes duójához a Williams finn pilótája, Valtteri Bottas van a legközelebb, aki az elmúlt három futamon egy harmadik és két második helyet szerzett. S emlékezhetünk, történtek már csodák a Hungaroringen, 2008-ban történetesen éppen egy másik finn, Heikki Kovalainen (McLaren) szerezte az első és egyetlen futamgyőzelmét nálunk. (Kis számmisztika: a 23. magyar nagydíjon Kovalainen a 23-as rajtszámú McLaren MP4-23-ast vezette.) Vasárnapra ráadásul záporokkal és zivatarokkal, akár viharos esővel tarkított időt jósolnak a meteorológusok, s ez bonyolíthatja a „kétismeretlenes” egyenletünket.

A Magyar Nagydíj programja:

Péntek:
10.00-11.30: Forma–1, 1.szabadedzés
12.00-12.45: GP2, szabadedzés
14.00-15.30: Forma-1, 2. szabadedzés
15.55-16.25: GP2, időmérő edzés
16.45-17.30: Porsche-szuperkupa, szabadedzés
17.50-18.35: GP3, szabadedzés

Szombat:

9.45-10.15: GP3, időmérő edzés
11.00-12.00: Forma–1, 3. szabadedzés
12.25-12.55: Porsche-szuperkupa, időmérő edzés
14.00-15.00: Forma–1, időmérő edzés
15.40-16.45: GP2, 1. futam (37 kör vagy 60 perc)
17.20-17.55: GP3, 1. futam (17 kör vagy 30 perc)

Vasárnap:
9.25-10.00: GP3, 2. futam (16 kör vagy 30 perc)
10.35-11.25: GP2, 2. futam (28 kör vagy 45 perc)
11.45-12.20: Porsche-szuperkupa, futam (14 kör vagy 30 perc)
12.30: Forma–1, versenyzői parádé
12.45-13.15: Forma–1, rajtrácsünnepség
14.00-16.00: Forma–1, magyar nagydíj, futam (70 kör vagy 120 perc)

(mno.hu)