Nico Rosberg az F1 új világbajnoka

Shares

Harmincnégy évvel a finn Keke Rosberg világbajnoki győzelme után fia Nico Rosberg a történelemben először német pilótaként német versenyautóval nyert az F1-es gyorsasági világbajnokságon.

A brit Lewis Hamiltonnak ez volt pályafutása 53., az idei 10., s sorozatban negyedik futamgyőzelme, Rosberg pedig karrierje 206. versenyén hódította el a trófeát.

Az idényzáró Abu-Dzabi Nagydíjon a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel, a Ferrari német pilótája végzett a harmadik helyen.

Rosberg 12 pontos előnnyel érkezett a szezon utolsó versenyére, így Hamilton győzelme esetén is elég volt számára egy második vagy harmadik hely a vb-diadalhoz.

A rajtot Hamilton és Rosberg egyformán jól kapta el, mögöttük a negyedik helyről induló Kimi Räikkönen (Ferrari) megelőzte a harmadik pozícióból startoló Daniel Ricciardót (Red Bull), így az első kör végén Hamilton, Rosberg, Räikkönen volt a dobogós helyeken száguldók sorrendje. Hamiltont már a hetedik körben kihívta a csapat az első kerékcserére, Räikkönen pedig szintén ekkor „tudta le” az első boxkiállását. Rosberg egy körrel később kapott friss abroncsokat, s harmadiknak hajtott vissza a pályára a futam elején megpördülő és hátrébb csúszó, ugyanakkor más gumitaktikával versenyző Max Verstappen (Red Bull) mögé.

Rosbergnek a 20. körben a csapat rádión azt mondta, „kritikusan fontos” megelőznie Verstappent, a német pedig így is tett, egy jól előkészített manőverrel feljött a második helyre, és elkezdte üldözni Hamiltont. Verstappen ezután azonnal a boxba hajtott új gumikért.

A 29. körben Hamilton, egy körrel később pedig Rosberg is végrehajtotta második kerékcseréjét, ekkor az övéktől eltérő stratégiával versenyző Vettel vezetett, a két Mercedes-pilóta a német mögé érkezett vissza a pályára.

Vettel kerékcseréje után Hamilton, Rosberg, Verstappen volt az első három sorrendje, s a hajrában az első három helyezett, valamint az addigra a negyedik pozícióba feljövő Vettel három másodpercen belül autózott egymás mögött.

Vettel négy körrel a vége előtt megelőzte Verstappent, s üldözőbe vette Rosberget, miközben a Mercedes csapattól a futam során sokadik alkalommal szóltak rádión Hamiltonnak, hogy növeljen a tempóján. A brit erre azt válaszolta, nem tudja, mit kellene még tennie, mert vezeti a versenyt, s miközben elveszíti a vb-címet, mindenképpen meg akarja nyerni a futamot.

Az utolsó két körben már nem változott a sorrend, a szoros befutó Rosberg vb-sikerét jelentette.

 

A német pilóta édesapja, Keke 1982-es vb-címe után a család második F1-es vb-címét nyerte, ezzel az övéké a második família az F1 történetében, amelyben az édesapa és a fiú is a csúcsra jutott. Korábban ez csak a Hill-családnak, az 1962-ben és 1968-ban vb-győztes Grahamnek és fiának, az 1996-os világbajnok Damonnak sikerült. A hétszeres világbajnok Michael Schumacher és a négyszer győztes Sebastian Vettel után a 31 éves Rosberg lett a harmadik német vb-első.

Abu-Dzabi Nagydíj (55 kör, 305,355 km, a pontszerzők):

1. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:38:04.313 óra
2. Nico Rosberg (német, Mercedes) 0.439 másodperc hátrány
3. Sebastian Vettel (német, Ferrari) 0.843 mp h.
4. Max Verstappen (holland, Red Bull) 1.685 mp h.
5. Daniel Ricciardo (ausztrál, Red Bull) 5.315 mp h.
6. Kimi Räikkönen (finn, Ferrari) 18.816 mp h.
7. Nico Hülkenberg (német, Force India) 50.114 mp h.
8. Sergio Perez (mexikói, Force India) 58.776 mp h.
9. Felipe Massa (brazil, Williams) 59.436 mp h.
10. Fernando Alonso (spanyol, McLaren) 59.896 mp h.
leggyorsabb kör: Vettel, 1:43.729 perc, 43. kör
pole pozíció: Hamilton

A vb végeredménye 21 futam után:

Pilóták:
1. Rosberg 385 pont
2. Hamilton 380
3. Ricciardo 256

További három évig az M4 Sporton a Forma-1

Vaszily Miklós, az MTVA vezérigazgatója vasárnap a szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíj előtt jelentette be, hogy a Forma-1 Magyarországon 2017 és 2019 között is kizárólagosan az M4 Sporton lesz látható, amely megszerezte a jogokat, beleérte a szabadedzést is a futamok és az időmérő mellett.

„A csapat változatlan marad, hiszen nincs értelme változtatni egy jól bevált teamen” – mondta Vaszily Miklós.
A kommentátori csapat: Szujó Zoltán és Wéber Gábor, a felelős szerkesztő: Vobeczky Zoltán.

A Forma-1 közvetítési jogai 2012-ben kerültek vissza a közmédiához, s az ötéves szerződés idén jár le. Az utóbbi másfél évben már a szabadedzések is képernyőre kerültek az M4 Sport jóvoltából.

(MTI)