Sebestyénék kitartásból jelesre vizsgáztak

Shares

dakar_431_sandlander_440Az UNIQA Sandlander Team felemás napot tudhat maga mögött a Dakar-ralin. Szaller Zoltánék kicsúsztak az időből, s nem rajtolhattak el a harmadik szakaszon.

Sebestyén Sándorék és a csapat mongol versenyzői viszont nagyobb gond nélkül teljesítették a szelektívet, sőt, a T2-es (szériaautós) kategóriában a 4. és az 5. helyen állnak.

Rosszul kezdődött. A Szaller Zoltán, Farkas Nándor, Udiikhuu Byambatsogt egység emberfeletti, hősies küzdelem után, 20 órát a szakaszon töltve ugyan végigment a hétfői speciálon, de az elektronikai és hűtőgondokkal küszködő T2-es Toyotával már nem tudott odaérni a kedd reggeli rajthoz. Kikéste az idejét és nem folytathatta a dél-amerikai futamot.

Sebestyén Sándor, Bognár József, Dambinbaljir Jargalsaikh és a Namchin Lkhamaa, Udiikhuu Byambadelger, Batbold Surendorj hármas viszont elstartolt a San Juan és Chilecito között kijelölt 284 kilométeres szelektíven és kiválóan teljesített. Sokan feladni kényszerültek a viadalt, ám a két sandlanderes trió kitartásból jelesre vizsgázott, s elképesztő munkát végezve megy előre.

„Hajnalban, fél négykor értünk a táborba, reggel hétkor pedig indulni kellett tovább. Nem mondom, hogy kialudtuk volna magunkat, egyébként is, a hétfői volt a legnehezebb dakaros szakaszom, pedig már negyedszer vagyok itt. Alig hat-nyolc-tíz kilométereket tudtunk folyamatosan menni, a friss homok folyamatosan eltömítette a hűtőnket, szinte forrt a motor, állandóan meg kellett állni. A keddi nap valamivel könnyebb volt, de nagyon észnél kellett lenni, mert vízmosásokon kellett átkelni, az út pedig sziklás és köves volt, könnyen bajba kerülhetett, aki nem figyelt. Örülünk, hogy beértünk, azt viszont nagyon sajnáljuk, hogy Szaller Zoltánék nem folytathatták” – nyilatkozta a Toyotában ülő Sebestyén Sándor, aki a 63. lett, az összetettben a 66., míg kategóriájában, a T2-ben az 5.

A csapat mongol tagjai a 68. pozíciót szerezték meg, összetettben a 62., T2-ben a 4. helyen várják a folytatást. Azaz, mindkét egység várakozáson felül teljesít, az utóbbi évek legnehezebb Dakar-nyitánya ellenére szívósan küzdi előre magát, s mi sem bizonyítja ezt jobban, hogy T2-ben mindössze három páros van előttük.

Szerdán a Chilecito és Copiapo közötti szakasz vár a mezőnyre: az összekötő 594 kilométer, az autósoknak, a motorosoknak és a quadosoknak 315, a kamionosoknak 174 km a szelektív, azaz a mért rész.

dakar_413_sandlander_2

Meghalt egy motoros a Dakaron

Meghalt Michal Hernik lengyel motoros a Dél-Amerikában zajló Dakar-rali keddi, harmadik szakasza során – jelentették be a verseny szervezői.

A KTM versenyzőjét a szakasz 206. kilométerénél, Chilecito közelében érte a halál. A baleset pontos körülményei egyelőre nem világosak. Hernik holttestét 300 méterre a pályától találták meg, nem viselt sisakot, és motorján nem látszottak ütközés nyomai.

A 39 éves Hernik halála az ötödik azóta, hogy a versenyt (2009-ben) Dél-Amerikába helyezték át, és a huszonnegyedik a rali 1979-es kezdete óta. A versenyzők közül 2009-ben a francia Pascal Terry, 2012-ben az argentin Jorge Martínez Boero, 2013-ban (közúti balesetben) a francia Thomas Bourgin, tavaly pedig a belga Eric Palante halt meg a futam alatt, valamennyien motorosok voltak.

Michal Hernik most először indult a Dakar-ralin. (MTI)