Tíz százalék sporthír lehet a kereskedelmi televíziókban

Shares

Szöllősi GyörgyTörvényben kötelezné a kereskedelmi televíziókat a Magyar Sportújságíró Szövetség új elnöke, hogy a híradások tíz százalékában sporthíreket közöljenek.

– Enélkül ugyanis nem lesz többé nevelő hatása és társadalmi presztízse a valódi sportteljesítménynek – mondta a Lokálnak Szöllősi György, a program megálmodója. Szöllősi szeretné, ha az olimpiai, világ és Európa-bajnok tornász Berki Krisztián az arcát adná a kezdeményezéshez, melynek célja, hogy nagy sportembereinket legalább annyian ismerjék az országban, ahányan a mondvacsinált celebeket. – Nem vagyok idealista, aki nem látja, hogy bizonyos trendeket lehetetlen feltartóztatni, az azonban megengedhetetlen, hogy csak akkor legyenek sporthírek a kereskedelmi televíziókban, ha dopping-, bunda-, vagy szexbotrányról lehet beszámolni.

Az elnök a sporthíreken belül hatvan százalékban magyar híreket szeretne látni. – Ezt kötelessége kezdeményezni a sportújságíró-szövetségnek, s aztán elképzelhetetlennek tartom, hogy ne álljon a kezdeményezés mellé minden érintett szervezet és felelős politikus – tette hozzá.

Lokál