Besenyei Péter repülni vitte az ellenfeleit

Shares
Szombaton az időmérő edzésekkel folytatódik a versenyhétvége

Szombaton az időmérő edzésekkel folytatódik a versenyhétvége

Besenyei Péter „sétarepülésre” vitte két ellenfelét, a cseh Martin Sonkát és a francia Francois Le Vot-ot a Red Bull Air Race leghíresebb pályája felett.

A sorozat magyar bajnoka és a hétvégi házigazda a hagyományos Recon Flight keretei között nemcsak végigkalauzolta pilótatársait a Dunán épülő pályán, de meg is izzasztotta őket.

Lebilincselő sétarepülésre invitálta Besenyei Péter két pilótatársát a magyar fővárosban. Igaz a Red Bull Air Race keresztapjának titulált bajnoknak már a kisujjában van a pálya, hiszen többször is átrepült fejjel lefelé a Lánchíd alatt, új Edge 540 V3-as repülőgépével pedig remélhetőleg újra a dobogó közelében végezhet a versenyhétvégén. A futam előtt, a hagyományos Recon Flight keretein belül a házigazda végigkísérte a cseh Martin Sonkát és a francia Francois Le Vot-ot a Dunán épülő pályán. Besenyei kemény tempót diktált: a három pilóta többször átrepült a Lánchíd alatt, elhúztak a Duna Korzó mellett és a Parlament előtt is.

Budapest nyolcadik alkalommal ad otthont a világ leggyorsabb motorsport sorozatának. A város szívében rendezett versenyre az egész mezőny nagy örömmel készül, hiszen itt többszázezres tömeg előtt, különleges belvárosi környezetben versenyezhetnek a pilóták. Többen is úgy nyilatkoztak, hogy olyan a Red Bull Air Race számára Budapest, mint a Formula-1 versenynaptárában Monaco: különleges, azonban roppant nehéz is. Egyedülálló például, hogy a startvonal a Lánchíd alatt helyezkedik el, a világ egyetlen pályálán sem repülnek ennyire alacsonyan a versenyzők, vízállástól függően mindössze 8-10 méter választja el a gépeket a folyótól.

A pénteki edzések előtt a kétszeres világbajnok Paul Bonhomme is egy Formula-1-es hasonlattal élt. „A legfontosabb különbség az F1 és a Red Bull Air Race között, hogy nálunk nincs egyforma pálya, az időjárás minden kört különlegessé tesz. Míg az autóversenyzők órákat töltenek a szimulátorban, addig a mi szimulátorunk maga a valóság” – mondta a brit Bonhomme, aki eddig az összes magyarországi versenyen felállhatott a dobogóra. Jelenleg ő és Hannes Arch holtversenyben vezetik a világbajnokságot, ám a sorozat derekán még nyolc versenyzőnek van esélye a végső győzelemre, részben a budapesti eredmények döntik el, hogy ki marad versenyben és ki az, akinek meg kell elégednie a dobogó valamelyik fokával.

RB_Air