Kezdetben titkolta, hogy Schumachernek hívják

Shares

A hétszeres világbajnok Michael Schumacher fia, Mick nem tűnt soha lehengerlő tehetségnek. Rendre középmezőnyben végzett, bármibe is kezdett. Legalábbis először. Második nekifutásra rendre látványosan nagyot fejlődött, 21 éves korára pedig annyiszor felállt már a padlóról, hogy akkor is kész lehet a Forma-1-re, ha nem jön össze a Forma-2-es bajnoki cím.

Mick Schumacher jövőre a legfelső osztályba léphet

2021-ben megtörténik, amire a Forma-1 rajongói, de a Ferrari-szurkolók biztosan régóta vágytak már, Mick Schumacher bekerül a sorozatba. A legendás Michael Schumacher fia a Haas autójában ül majd és egy másik újonc, Nyikita Mazepinnel lesz a csapattársa.

A 21 éves versenyzőről egyesek azt tartják, csak a neve miatt kap lehetőséget versenyzőként, mások szerint éppen ezért dolgozott még keményebben. Ha azonban az elmúlt évek folyamatait megnézzük, nem tűnik érdemtelennek a lehetőség.

Kezdetben azt is titkolta, hogy Schumacher

Minden sportoló számára nehéz megbirkózni azzal, ha az apja sztár. Ilyenkor hatalmas az elvárás, hogy felmenői nyomdokaiba lépjen az illető, ráadásul a rajongók és a média minden lépését kiemelten figyelik. Mick Schumacher esetében is így van ez, aki már egyévesen felbukkant a paddockban és hamar eldőlt, hogy a Forma-1-be kerülés lesz majd a célja.

Fantasztikus, hogy abban a sportágban szerepelhetek, amelyben ő is versenyzett. Mindketten imádjuk ezt a sportágat, így igazán elképesztő, hogy követhetem a példáját. Ez egy megvalósult álom, amit hároméves korom óta kergetek – mondta Mick Schumacher a lehetőségről.

A fiatal németnek döcögősen indult a pályafutása. A versenyzés iránti szenvedélye már hároméves korában megvolt, gokartozni csak később kezdhetett el és bár nem volt benne ügyetlen, az átütő sikerek elmaradtak. A fejlődés azonban látszott, míg 2008-ban és 2009-ben a középmezőnyt erősítette, 2013-ra már a német Junior Kart bajnokságában harmadik helyen zárt.

Sokat elmond Mick Schumacher gyerekkoráról és életéről, hogy a gokartozás alatt végig édesanyja nevét használta, hogy elkerülje a szükségtelen felhajtást. Mick Betsch eredményei nem is okoztak nagy szenzációt, egészen addig, míg utolsó évében az Európa-bajnokságon és a világbajnokságon is második lett.

Ezt követően került be 15 évesen a Formula-4-be először tesztpilótaként, majd egy évvel később állandó ülést kapott, autóján ekkor már a Schumacher név díszelgett.

Az első versenyhétvégéjén megszerezte első győzelmét is, egy 9. és egy 12. hely után a harmadik futam hozott első helyet Oschersleben a németnek.

Berobbanni viszont nem sikerült. Mindössze 10. helyen végzett az összetettben, de ez is elég volt hozzá, hogy lásson benne fantáziát a Ferrari akadémiája. Utólag persze könnyű azt mondani rá, az olasz istálló bolond lett volna nem kiaknázni egy ekkora marketingfogást, de Mick ráadásul azonnal bizonyított is.

Míg a Van Amersfoot Racingben csak a fenti első hétvégéjén nyert futamot, majd az MRF Racingben pedig egyszer sem, a Ferrari érdekeltégébe tartozó Prema Powerteamben rohamosan fejlődött. Az ADAC és az olasz Forma-4-es bajnokságában is öt-öt futamgyőzelemmel és négy-négy dobogós hellyel lett második, közben az MRF Challenge Formula-2000-ben is harmadik lett.

Az érdemi karrier elkezdődött, jöhetett a Forma-3 egy újabb Prema-autóban, amelyben Monzában harmadik lett, de mindhárom csapattársa megelőzte a bajnokságban. A következő F3-ban töltött idénye is nagyon nehezen indult, csak tizedik helyen állt a pontversenyben, de egy Spában szerzett győzelemtől megtáltosodott.

Mick Schumachernek tizenöt versenyhétvége kellett egy futamgyőzelemhez,

amelyet végül hét másik követett, ráadásul ebből ötöt egymás után gyűjtött be és végül első helyen zárt.

Látva a hihetetlen fejlődést, a Prema felvitte a Forma-2-es csapathoz a 19 éves pilótát, ahol szinte szórol szóra ugyanaz történt vele, mint Forma-3-ban. Első évében 12. helyen zárt egy győzelemmel, majd a mostani, 2020-as idényben tíz dobogónál tart már és vezeti a bajnokságot az utolsó versenyhétvége előtt.

(A teljes írás a 24.hu/sport oldalain olvasható)