Michelisz elektromos autóval is szívesen versenyezne

Shares

Michelisz Norbert tavaly remek versenyzéssel megnyerte a túraautósok Világkupa-sorozatát, a WTCR-t, most pedig pécsi otthonában pihen a családjával, de közben már nagyon várja, hogy végre kiderüljön, mikor taposhat idén ismét a gázpedálra.

A DIGI Sport híradójának azt nyilatkozta, szívesen kipróbálná magát egy elektromos túraautó-sorozatban is, a hazai szimulátoros bajnokságról pedig azt mondta: az ő példája is jól mutatja, hogy lehet átjárás a virtuális és a valódi versenypályák között.

„Nem mondom, hogy nem hiányzik a versenyzés, de nekem ez most jó lehetőség pótolni azt az időt, amit mondjuk az elmúlt két évben elszalasztottam a lányokkal. A legjobb esetben valamikor szeptember-október környékén újraindulhat a mi bajnokságunk is, de hogy pontosan milyen ütemtervvel és helyszínekkel, azt lehetetlen megjósolni. Nekem az a lényeg, hogy legyen versenysorozat, lehetőleg hungaroringi versennyel, most hogy ez augusztusban, szeptemberben, októberben vagy novemberben kerül megrendezésre, az már másodlagos” – nyilatkozta a DIGI Sport híradójának, a Sport24-nek Michelisz Norbert.

Sajtóhírek szerint a WTCR nehéz helyzetbe kerülhet, mert több márka is inkább az elektromos versenyek felé fordulna; ez azonban nem veti vissza Michelisz eltökéltségét, sőt.

„A Forma-1-ben is – ahogyan olvashatjuk a hírekben – sok középcsapat anyagi helyzete jelentősen romlott a járványhelyzet következtében, és ugyanez igaz szerintem a ralivilágbajnokságra vagy a túraautós sorozatokra. A következő egy-két év biztos, hogy nem a motorsporttal kapcsolatos bummról és új gyártók érkezéséről fog szólni. Mondjuk a Hyundai szerepvállalását biztosnak érzem a következő években üzleti szempontból az autó-motor-sportokban. A személyes szempontom pedig az, hogy biztos szakmai fejlődést tudjak saját magam mellett. Hogy ez a WTCR-ben, az elektromos túraautó-sorozatban, vagy bárhol máshol fog megvalósulni, számomra másodlagos.”

Ami biztos, egy ETCR-indulás sem hagyná hidegen a 35 éves autóversenyzőt. „Bármely olyan sorozat, ami szakmai szempontból kihívás, az számomra érdekes. Az elektromos Pure ETCR-bajnokság kapcsán pedig a azt lehet hallani, hogy nagyon magas lesz a szakmai színvonal. Időmérő üzemmódban 700 lóerő közeli teljesítményről beszélünk, hátsókerékmeghajtásról, erős gyártói jelenlétről a tervek szerint. Ez pedig versenyzői szempontból nemcsak nekem, hanem nagyon sok más pilótának is egy érdekes platform.”

Michelisz Norbert és a Hungaroring közreműködésével létrejött szimulátoros túraautó-bajnokság nagy sikerrel zajlik, a győztese egy igazi versenyautóval is elindulhat majd a WTCR-ben. Ez a bajnokság a Világkupa-győztes pilóta számára azért is különleges, mert a pályafutása kezdete előtt ő is szimulátorozott. „Én azt szeretném bizonyítani a széles közönségnek, hogy ugyanúgy, mint az én esetemben is, sok más magyar autóversenyző esetében is van átjárás a virtuális pályák és a valódi versenypályák között. Megfelelő szakmai közegben – és én hiszem, hogy a M1RA a megfelelő szakmai közeg -, van lehetőség akár egy olyan pályafutást is elindítani a virtuális pályákról érkezve, mint amilyen az enyém volt.”

(DIGI Sport / Sport24)