Olimpia, pályázat, országimázs!

Shares

olimpiai-park-budapesten„A pályázat, amely önmagában a kommunikáció, önmagában a marketing, önmagában országimázs erősítő pozitív attitűd!” Gergely István írása a Sportlike.hu-n.

A kérdés, amely az elmúlt egy hétben leginkább fókuszba került. Sportért rajongó emberként értelemszerűen kimondottan foglalkoztat a témakör, a pró és kontra érvek mezején indított „csata”, maga a gondoltat, hogy alkalmasint nálunk versenyezhetnek a világ egyik, ha nem a legnagyobb eseményén a világ legjobbjai.

Sportpályafutásomat nincs egy éve, hogy befejeztem, így értelemszerűen nem tudom a gondolataimból kiűzni az effajta gondolkodást. És ekkor azt mondom, ide nekünk azt az olimpiát! Aki valaha magas szinten sportolt, pontosan tudja, mit jelent az olimpiai szereplés. Semmi máshoz nem hasonlítható. Már oda kijutni sem feltétlen egyszerű, az olimpiai sportágak képviselőinek egytől egyig ez a célja. Nem véletlenül. Minden szempontból a csúcsot jelenti, és ezt nem csak magadon, hanem az ellenfeleiden is érzed.

Természetesen ezekre az érzésekre, az érzelmekre rátesz egy lapáttal a körülöttünk zajló marketingdömping, amely az amúgy is csúcsversenyt még magasabb dimenzióba repíti, így összességében pedig egyértelműen úgy rendezkedünk be, hogy ez visz mindent. Fontosak a világbajnokságok, az Európa-bajnokságok, de az olimpia a nagybetűs esemény. Idehaza maga lenne a mennyország. Voltaképpen ellenvélemény e tekintetben nincs is, ha pedig van, akkor az tabu, mert az olimpia az az olimpia, és pont.

Igen ám, viszont felelős sportvezetőként nekem már a másik oldalt is erőteljesen nézni kell. Nyilvánvalóan kérdések egész sora fogalmazódik meg bennem is. Ötezer milliárd forint – van ennyi pénzünk rá? Egyáltalán meg tudnánk csinálni? Megérné ez nekünk? Csak három közülük, amelyek úgy érzem, mindannyiunkat foglalkoztatnak.

Teljes cikk a Sportlike.hu-n:
Olimpia, pályázat, országimázs!