Rally Hungary: ifj. Érdi Tibor babérjaira törnek

Shares

Ifjabb Érdi Tibor kétszeres Európa-bajnok az ERC2-es kategóriában, s jó úton halad a harmadik címe felé. A magyar Mitsubishi-pilóta nyerni akar a hétvégi Rally Hungaryn, és egyáltalán nem zavarja, hogy a riválisok is.

ifj. Érdi Tibor (j) és Csökő Zoltán (fotó: fiaerc.com)

Hogy sikerült a hivatalos teszt?

– Sokan gondolták úgy, hogy részt vesznek rajta, úgyhogy nem tudtunk annyit menni, amennyit szerettünk volna, de már most érzem, hogy sokkal jobban sikerült beállítani az autót, mint legutóbb a portugál viadalra – mondta Érdi Tibor, aki Zelindo Melegarival holtversenyben vezet az ERC2 kategória összetett pontversenyében. – Visszatértünk a régi, jól bevált beállításhoz, ami működött már például a Barum ralin, ahol nagyon hasonlóak a körülmények, mint itt. Mentünk világosban és sötétben is, egyelőre minden rendben: felkészülten várjuk a rajtot, és jól érzem magam az autóban, ami szerintem a legfontosabb.

– A hírek szerint a tavalyi pokoli eső után az idén szárazon versenyeznek majd. Örül neki?
Egy kicsit igen. A teszten mentünk száraz és sáros részeken is, szóval az autót mindkét körülményben kipróbáltuk, és azt mondom, a nézők miatt nem lenne nagy baj, ha lennének nedves, sáros részek, hogy legyen show, de ahol gyorsan kell menni, ott nem baj, ha száraz.

– Izgatott a hangja…
– Csökő Zolival mind a ketten nagyon várjuk már a rajtot, szinte be voltunk sózva, hogy mikor jöhetünk már Nyíregyházára. Sőt, már a kanári-szigeteki versenyre is készen állunk, hiszen öt napunk lesz átépíteni az autót, aztán már indulni is kell.

– Ne szaladjunk ennyire előre! Ezek szerint a Portugáliára beugró Csökő Zoltánnal folytatja a sorozatot?
– Igen. Tizenegy év után pontosan tizenöt perc kellett, hogy újra egymásra hangolódjunk. Zoli rutinjának nagyon sok hasznát veszem, nagyon szeretek vele menni, ezért úgy döntöttünk, hogy együtt fejezzük be a szezont.

Az idén visszatért az ERC2 kategóriába, a tavalyi topkategóriás szereplés után. Mi volt a döntése hátterében?
– Ha hiszi, ha nem, éppen egyéves az ok. Tavaly Nyíregyházán úgy összetörtem az autót, hogy nem érte meg felújítani, de volt rajta biztosítás, és úgy gondoltuk, a Skodától rendelünk egy ugyanolyat, mint a régi, és folytatjuk a tanulást. De akkor már gyártották a Fabia újabb verzióját, és addig halogatták a mi autónk összerakását, hogy sose történt meg. Mivel márciusban kezdődött volna a szezon, januárban elegünk lett abból, hogy szórakoznak velünk.

– A régi Mitsubishi meg ott állt a garázsban. Ennyire egyszerű volna?
– Azért ennyire nem, mert bár annak idején tökéletes állapotban tettük el, azért az nem úgy van egy versenyautó esetében, hogy kitolod a garázsból és már mész is vele. Szóval kitoltuk, elkezdtük felújítani és készen is lettünk a szezonkezdetre, csak a szezon nem kezdődött el…

(A teljes írás az nso.hu oldalon olvasható.)